Over mij

Mijn foto
Juni 2008 afgestudeerd aan AKV/StJoost, deeltijd Fotografie.

maandag 15 december 2014

Van Jasper naar Clearwater

Zaterdag 9 augustus

Zus M. was jarig, maar bellen lukte niet, dus stuurde W. haar later een sms’je.

We waren op tijd op, ons ontbijt stond al weer klaar in de hal en we aten dit gezeten voor ons erkerraam. Helaas was er van uitzicht geen sprake. 
Grappig, die tak onder dat stopbord!
Na onze spullen bij elkaar geraapt te hebben, een pakje fris mee voor onderweg, zwaaide Maire ons uit. De thermometer gaf 10 graden aan.
 
We begonnen met wegwerkzaamheden,
vlak voor we Jasper uitreden, maar de wachttijd viel erg mee.
 
 
 
 
 
 
 
Bij de eerste berggeit van Robson Provincal Park stopten we op de parkeerplaats voor wat foto’s. Er lag een meertje omgeven door mist, met een fraaie spiegeling.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een stuk verderop was het Robson PP, waar we tankten en het Visitor Centre bekeken. De berg Mount Robson lag met top en al helemaal mooi in de zon! Ik had gelezen dat deze top meestal in de wolken verborgen is, dus dit was een bonus!
 

Bij de Yellowhead pas kon de klok weer een uur terug van Mountain Time naar Pacific Time, dat was ook meegenomen.

W. kreeg weer slaap, dus we stopten snel voor een picknick bij een mooi grasveldje, waar de fluitende grondeekhoorns ons al op wachtten. Ze bleken stijf als stokstaartjes te kunnen staan en vluchtten bij onraad steeds hun holletje in.

Later zagen we onderweg, door de mooie omgeving rijdend, een aankondiging van een rivier safari met beren, leek me wel leuk, maar hier hadden we echt geen tijd voor.  

We kwamen mooi op tijd, om twee uur, in Clearwater aan en konden meteen terecht in Rose Garden B&B, waar we door een totaal ander vrouwmens werden ontvangen dan Maire. Evengoed  verwelkomend hoor! We hadden de Master bedroom met ensuite gereserveerd, ook al een totaal andere ruimte dan de eerdere kamers die we hadden. Ik begin het steeds leuker te vinden, slapen in een B&B.

 
Rose Garden B&B


Na onze rust te hebben genomen stapten we eerst het Visitor Centre in, om snel daarna een gedeelte van Well's Gray PP te gaan verkennen.
Er was niet heel veel tijd, maar genoeg om drie watervallen te bekijken. Bij de tweede, Dawson Falls, ook wel Little Niagra genoemd, nam ik mijn statief mee om eens lange sluitertijden uit te proberen met mijn speciale ND-filter. We spraken hier met een jong stelletje uit Duitsland, hij fotografeerde het liefst dit soort watermassa’s. We vertelden hem dat hij dan toch echt eens naar de grote Niagra Falls moest gaan. Van iemand anders kreeg ik de tip om hier ’s morgens terug te komen, omdat in tegenstelling tot bij andere watervallen het licht dan het beste was!
 
Dawson Falls

De laatste waterval waar we nog tijd voor hadden was de Helmcken Fall, waar we op de juiste tijd aankwamen om de regenboog in het water te kunnen zien. Ik kan me indenken dat dit park helemaal prachtig moet zijn als je er genoeg tijd voor uittrekt en er kunt wandelen.

 
Helmcken Fall

Op de terugweg aten we vlak bij ingang van het Park, bij de Gateway Grill. Het was hier allemaal wat  minder dan bij voorgaande restaurants en de heel chagrijnige bediende had zeker ruzie gehad met zijn vriendje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten