Over mij

Mijn foto
Juni 2008 afgestudeerd aan AKV/StJoost, deeltijd Fotografie.

vrijdag 12 december 2014

Eerste dag Lake Louise

Dinsdag 5 augustus

Vanmorgen liep ik om 8.15 uur naar het meer, dit keer met statief. Het was er prachtig, maar eigenlijk had ik hier voor het mooie licht nog veel eerder moeten zijn. Ook op dit tijdstip waren er overigens al aardig wat mensen op de been.
 
Lake Louise in de (niet zo heel vroege) ochtend


 Na een aantal opnamen keerde ik terug naar onze kamer, waarna we naar Moraine Lake reden, nog altijd zonder ontbijt! Om 9.45 uur was daar al een volle parking, maar we hadden weer geluk! Samen maakten we de wandeling langs dit meer, door het bos en over boomstronken. Het was slechts paar kilometer heen en terug, maar rug, benen en voeten speelden weer aardig op. W. trok zich ook hier weer terug in de auto om te lezen, terwijl ik naar het uitzichtpunt van de Twenty Dollar View klom. Tegen 12 uur werd het al behoorlijk warm en de stenen trappen naar boven bleken voor mij uiterst vermoeiend, maar ik was toch blij dat ik die steenhoop heb getrotseerd. Wat een prachtig uitzicht!
Twenty Dollar View
Terug in Lake Louise besloten we om bij het restaurant in het oude stationnetje te lunchen, omdat we nog steeds niets gegeten hadden. Dat viel zeker niet tegen. We kregen een plek buiten, met schooiende eekhoorns om ons heen, een lange goederentrein die langs denderde en een helikopter die boven onze hoofden opdook! Mijn gegrilde zalm op een salade was heerlijk en W. liet zich zijn BLT ook goed smaken. De bediening was in tegenstelling tot in Amerika niet van snel, snel, maar heel relaxed!

 
Bij het stationsrestaurant van Lake Louise
Na deze voortreffelijke lunch reden we richting Field en bekeken de informatieve displays bij de Spiral tunnels in Yoho National Park. In de verte konden we de ingang hiervan inderdaad zien.
De stoere, tegen beren beveiligde afvalbakken, moesten er nu ook maar eens worden opgezet!
 
Zelfportret bij afvalbak met beerbeveiliging


Bij de Natural Bridge genoten we een poosje van het wild stromende water van de Kicking Horse River, om bij Emerald Lake het prachtige, blauwe water te bewonderen
 
Emerald Lake
en een ijsje te eten. Op de terugweg stopten we nogmaals bij Natural Bridge, zodat ik gewapend met statief nog enkele foto’s kon maken. Helaas stopte tegelijk met ons een bus vol Aziaten (en later nog drie), dus de lol was er snel af.

 

Bij Natural Bridge
In Louise Lake haalden we wat boodschappen, om die later op onze hotelkamer, al lezend te verorberen. De aardappelsalade met ei was erg lekker en vormde samen met wat (kaas)crackertjes en chips met een dipsaus best een lekker maal, nu we ’s middags al een uitgebreide lunch hadden gehad.
    Ondertussen kon er van alles opgeladen en overgezet worden. Maar oei, ineens was de externe harde schijf vol! Tja, het gaat ook zo hard met die grote raw bestanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten