Over mij

Mijn foto
Juni 2008 afgestudeerd aan AKV/StJoost, deeltijd Fotografie.

maandag 15 december 2014

Huiswaarts na ochtend Seattle

Vrijdag 15 augustus


We hadden nog een ticket van Chihuli, maar omdat we donderdag het meeste al wel gezien hadden besloten we om vanmorgen een bezoek te brengen aan Pike Place Market en daarna onze laatste uurtjes in Seattle door te brengen in de grote bibliotheek van Rem Koolhaas.
    We checkten om 8 uur uit, blij dat we auto en bagage nog een poos mochten laten staan. Het regende, hetgeen niet zo heel vreemd was in Seattle, daarom aten we eerst nog wat in het hotel, met uitzicht op de bibliotheek. Na een half uurtje liepen we door de regen de steile straat af naar beneden, op zoek naar PPM. We dwaalden eerst wat door de overdekte gangen met winkeltjes die nog niet open waren en kwamen uiteindelijk bij de versmarkt uit, waar het al een drukte van belang was. Veel bloemen, fruit en vis, als ook kreeftenstaarten. De vissen vlogen ons hier letterlijk rond de oren, leuk om ook dat schouwspel eens te zien. Aan de overkant van de straat bevond zich o.a. een kaasmakerij. 

Pike Place Market

Handig die afvalzakjes zo!



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
We hadden het hier wel gezien en wandelden terug richting bibliotheek. Het was inmiddels droog en de straat die we nu namen was gelukkig heel wat minder steil. Een vehikel van Riding the Duck passeerde ons en maakte het toeristenplaatje compleet.

De bibliotheek was imposant en stil! We stegen met de lift naar de negende verdieping en bewonderden de architectuur.
Seattle Public Library, Rem Koolhaas
W. had rust nodig en ging daarna beneden lezen, ik spiraalde de boekenkasten langs tot de vijfde verdieping en kwam zo langs de fotoboeken afdeling, waar ik ontdekte dat ze het boek The Dutch Photography in de collectie hadden.

The Dutch Photography

 
 
 
 
 
 
Ontmoetingsverdieping
 
 
 
 
Na de rode gangen van  de ontmoetingsverdieping
nam ik nog een kijkje op de computerafdeling daarboven om vervolgens via de gele roltrap naar de huiskamer te gaan, een grote ruimte met overal lezende mensen, maar ook zwervers, waar ik van bovenaf al zicht op had gehad.
"Huiskamer" Seattle Public Library

Hierna kocht ik een kleinigheid in het leuke winkeltje, waar de verkoopster me vertelde dat ze het zo fijn fietsen vond in Nederland, dronken we nog een kop warme chocolademelk en namen afscheid van het gebouw. We haalden onze huurauto en bagage op, stopten onderweg nog een keer om te tanken en reden naar het gebouw van de Rental Cars.  

Onze auto was snel ingeleverd bij Budget en de Shuttle bracht ons comfortabel naar het vliegveld. We waren vroeg, zodat we op ons gemak konden inchecken bij de zelfcheckbalie, waarna we via de bagage afgifte in elk geval van een deel van onze bagage verlost werden. In een rustig hoekje lazen we nog wat en aten we wat van de chips die nog over waren. Langzamerhand dan maar eens op weg naar de douane, waar we zonder enig probleem ook zo voorbij waren.
 


Bij de Gate zaten we nog een poos te wachten, maar ook hier verliep de procedure verder voorspoedig, de vlucht vertrok mooi op tijd.

Het was een lange, lange zit, waarbij ik nu aan de beurt was om de hele tijd last te hebben van pijnlijke benen, terwijl W. naast me doordringend zat te snurken dankzij een slaappil en wat rode wijn. Ik genoot wel van de prachtige film Amour, die ik al eens gezien had in het Eye museum in Amsterdam, maar die een tweede sessie zeker waard was!

We kwamen zaterdag 16 augustus om 13.00 uur in Amsterdam aan, waar zoon J. ons al op stond te wachten en we welkom werden geheten in ons eigen koude en natte kikkerlandje!

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten