Over mij

Mijn foto
Juni 2008 afgestudeerd aan AKV/StJoost, deeltijd Fotografie.

vrijdag 12 december 2014

Tweede dag Lake Louise e.o.

Woensdag 6 augustus

Pas om 8 uur werd ik echt wakker. W. lag al weer even te lezen, maar had me niet gewekt.
Voor de verandering yoghurt als ontbijt en hup de auto in, richting Field en Golden. In Field, een lief klein plaatsje, keken we even rond en zagen een oude, houten watertoren met spechtgaten.

Field, watertoren met spechtgaten

Over een prachtige weg ging het naar Golden, waar we tankten en de weg insloegen naar Radium Hotsprings. We maakten ook nu weer een behoorlijk aantal kilometers, zou later blijken. Er waren weinig dorpjes, enkel kleine bedoeninkjes. Veel water aan de rechterkant van de weg en een spoorlijn. Zo’n 20 km voor Radium Hotsprings was er eindelijk een parkeerplaats, nog lekker aan de bosrand ook, dus schaduw! Geen muggen gelukkig!
 

 
We picknickten met crackertjes, (smeer)kaas, dipsaus en sap en lazen onderwijl in boek en reisgids. Radium Hotsprings deden we niet aan, al parkeerden we er wel even bij een houtsnijder, wiens werk we aan de buitenkant bewonderden.
 
 

Het Kootenay Park reden we nu in, over wederom een prachtige weg, met aan weerszijden de Rockies. Door vermoeidheid overmand maakten W. een stop bij een uitkijkpunt, waar het uitzicht wat tegenviel. Kort de ogen dicht en verder naar de Paint Pots, die helaas niet vanaf hier toegankelijk waren vanwege een weggespoelde brug. Bij Marble Canyon deden we een korte, voor ons echter redelijk steile trail. Lekker koud voelde het aan bij de canyon, met het  water in de diepte. Er waren een aantal spelende eekhoorntjes, altijd leuk om te zien! Hiervandaan kon je dus ook naar de Paint Pots lopen, maar dat was voor ons echt te ver, een kilometer of 3 heen en weer! Inmiddels was het behoorlijk warm, met 28 graden, en volop zon. 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
In Banff wilden we de oorsprong van het NP bezichtigen, maar hiervoor waren we net te laat om 17.00 uur. Volgens mijn reisgids zou het gebouw tot 18.00 uur open zijn, maar niet dus. Er werden meer mensen teleurgesteld. Je kon nog wel naar boven lopen via de board walks, om de zwavelbron te bereiken, dat deed ik dus maar, terwijl W. verder in zijn boek las, op een bankje in de schaduw.

 

We hadden besloten bij Earls te gaan eten, een restaurant waar ze op het Alles Amerika forum veel lof voor hebben. Het eten was erg lekker, de lawaaierige en drukke, harde muziek met veel bas kon ons minder bekoren. W. had als voorafje Clamchowder en ik twee taco’s, waarvan één al genoeg was geweest. Het bleek dan ook een gerecht om te delen! Als hoofdgerecht had W. iets wokkerigs en ik een steak. Gezien de 7 ons had ik geen medium well done moeten vragen, want nu was hij te droog, jammer. Ik had ook naar de ober moeten luisteren, die gezegd had dat ik beter een onsje meer kon nemen!

We stonden geparkeerd in een straat wat verderop, bij het huis met nummer 332 ½!
 
Banff, nr. 332 1/2
 
Na een foto te hebben gemaakt van dit wonderlijke nummer zochten we de Bow Valley Parkway op, om hier over terug te gaan naar Lake Louise. We zagen onderweg helaas niets aan wild, hoewel het schemerde. Op het dak van ons hotel bekeken we de hottub, alvorens onze schoenen uitgingen en het leeslicht aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten